Visjoner

"Gleder og gode minner for resten av livet."

For å nå denne visjon er det en forutsetning at personalet har glede og giv i arbeidet med barna.

” Vi skal gi av vår glede og gi av oss selv”.  Har man glede i arbeidet vil man alltid se muligheter fremfor hindringer, og se barnas positive egenskaper og bygge videre på disse. I grupper der barn føler glede, vil kreativiteten, leken og utforskertrangen blomstre.

Askers visjon for Asker barnehagene:” Liten og viktigst” kan vi forenes med. Vi ønsker å se hvert enkelt barn. Gjennom barnehagedagen skal de oppleve å se verdien av de nære ting, men også strekke seg etter det nesten uoppnåelige. Vi ønsker å bidra til å utvikle hele mennesket der lek og utforskertrang skal prege barnehagedagen. Som et middel for å nå dette målet lar vi oss inspirere av Reggio Emilia sin tankegang.

Den dagen barna slutter i barnehagen ønsker vi å sende fra oss robuste unger, med en god ballast. De skal tenke tilbake på tiden i Borgen Skog Barnehage med:

«Gleder og gode minner for resten av livet!»